Eger rally 2018 :
Képes beszámoló egy versenyautó születéséről
A Mask Team és T.Tamás és L. Csaba neve már évek óta ismerősen hangzik a motorsportban jártas emberek számára. Az elmúlt években szebbnél szebb és jobbnál jobb Trabantokkal versenyző Team nagy csodálatot és elismerést kapott a szlalomversenyeken felmutatott eredményeikért és látványos megjelenésükért. A 2011-es évre valami nagy meglepetést akartak okozni rajongóiknak, ezért teljesen más irányba indultak el az autót illetően és mondhatni, egy roncsból valóságos csodát varázsoltak. Megtisztelő számunkra, hogy Tamásék szponzorává fogadták cégünket és hogy ha testben nem is mindig, de lélekben ott lehetünk minden versenyükön és szurkolhatunk nekik.
Megmutatom képekben, miről is beszélek:
A Mini építési folyamata nem volt zökkenőmentes, hosszú honapokat vett igénybe, de pilótája szerint mindenképp megérte a fáradozást, a bele fektetett pénzt és nem kevés munkaidőt, míg elnyerte végleges formáját.
Szeretnéd látni, miből is lett a cserebogár? Hát ebből:
Hihetetlen, igaz? A "feltűnően jó állapotban" lévő alap Minit a csapat gondosan apró darabjaira szerelte szét, mely munkához Euro-Lock LOS 1100oa féktisztítót, LOS 120 csavarlazító-rozsdaoldót és a sör hűtéséhez LOS 500 eljegesítő spray-t használtak. Ezután következett az aprólékos lakatosmunka, hogy a karosszéria a versenyek előírásainak megfelelő állapotba kerüljön. A járgány kapott néhány aerodinamikai elemet és karosszéria kiegészítést is, melyek rögzítését Euro-Lock két komponensű LOS 305 műanyagragasztóval oldották meg.
A lakatos munkák befejeztével megkezdődhetett a kasztni alapozása és színre fújása. Versenyautóról lévén szó, nem kaphatott a kicsike hétköznapi festést, a csapat két domináns színt választott, a feketét és a narancsot, melyek összhatása nagy feltűnést kelt a pályákon. A festési folyamat több lépésben zajlott, míg a kívánt összeállítást megvalósították. Az autó oldalára felkerült Mini felirat és a hozzá tartozó díszítés airbrush technikával készült.
Amíg a fenti munkálatok folytak, a csapat másik fele a motoron és a kipufogó rendszeren dolgozott. A gyári motort szintén apró darabokra szedték, minden egyes darabját átvizsgálták, felújították vagy javíthatatlanság esetén cserélték. Ezen munkálatokban számtalan Euro-Lock termék nyújtott segítséget a szakembereknek, pl.: LOS 123 eljegesítős csavarlazító, LOS 2000 speciális tisztító spray, LOS 7500 motortisztító, LOS 186 tömítéseltávolító, LOS 265 zsírspray, LOS 105 lánc és drótkötél spray, LOS 268 hőálló lánckenő spray, LOS 300 hőálló tömítő massza, LOS 492 kipufogó szerelőpaszta, stb.
A motorelemek összeszerelés előtt még narancssárga, illetve Euro-Lock LOS 72 matt fekete és szürke, 600°C-ig hőálló festést kaptak. A csavarrögzítéseket az egész autón A 22.10 alacsony, ill. A 24.30 közepes szilárdságú Euro-Lock csavarrögzítők biztosítják, hogy a rázós utakon a nagy igénybevételnek kitett illesztések nehogy oldjanak, az autó pedig szétessen. A felnik a felújítás után Euro-Lock LOS 70 Matt fekete lakksprayvel nyerték el végleges, selymes színüket.
A belső tér nagy felületű ragasztásait Euro-Lock LOS 350 szóróragasztóval oldották meg, így készült például a műszerfal kárpitborítása is. Ezzel a Mini elkészült, kezdődhetett a bejáratás, tesztelés, finombeállítás.
Tamás az autóba szerelt vezetést könnyítő eszközökről, és a lényeges technikai átalakításokról - melyek a Mininek valóságos gokart feelingű vezetési élményt nyújtanak - nem árulta el a részleteket, ez hadd legyen az ő kis titkos fegyverük a pályákon.
Hamarosan a versenyekről és a csapat teljesítményéről is olvashatsz itt érdekes beszámolókat, illetve videókat is megosztunk az autóval kapcsolatban.
Reméljük, hogy ezzel a kis beszámolóval felkeltettük érdeklődésedet a szlalomverseny, mint taktikai motorsport iránt és reméljük, egy versenyen is majd találkozunk a nézők között.